Εργαλεια

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

«Πρώτα Βήματα για μια υγιεινή ζωή»

Το πρόγραμμα Αγωγής Προαγωγής Υγείας με τίτλο «Πρώτα Βήματα για μια Υγιεινή Ζωή» υλοποιείται από το Γραφείο Αγωγής Υγείας του Τμήματος Ποιότητας Ζωής, Πρόληψης και Προαγωγής Υγείας της Κοινωφελούς Επιχείρησης Κοινωνικής Προστασίας & ΑλληλεγγύηςΔημοτικός Οργανισμός Επαγγελματικής Κατάρτισης (Κ.Ε.Κ.Π.Α. – Δ.Ι.Ε.Κ.) του Δήμου Βόλου με άδεια από το ΥΠΕΠΘ (Αρ. Πρωτ.183047/ΔΓ4, 13/11/2014) σε συνεργασία με τη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας και το Σύλλογο Οδοντιάτρων.

Το πενταετούς διάρκειας πρόγραμμα (2014–19) υλοποιείται σε 15 Δημοτικά Σχολεία του Καλλικρατικού Δήμου Βόλου:

  • τους μαθητές των τάξεων Α΄, Δ΄ και ΣΤ΄ (περίπου 1200 ανά έτος)
  • τους εκπαιδευτικούς των τάξεων Α, Δ΄ και ΣΤ΄(περίπου 90 ανά έτος)
  • τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των 15 Δημοτικών Σχολείων

και υλοποιείται από την Ομάδα Υγείας της ΚΕΚΠΑ-ΔΙΕΚ

  • Αχμάντ Κατίνα Άννα, Υπεύθυνη Τμήματος Ποιότητας Ζωής, Πρόληψης και Προαγωγής Υγείας Κ.Ε.Κ.Π.Α. – Δ.Ι.Ε.Κ Δήμου Βόλου –Ιατρός,
  • Γρηγορίου Ιωάννης, Δ/ντής Κ.Ε.Κ.Π.Α. – Δ.Ι.Ε.Κ. -Κοινωνιολόγος, MSc Πολιτική Κοινωνιολογία, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου
  • Παπαθωμά Παναγιώτα, Υπεύθυνη Γραφείου Αγωγής και Προαγωγής Υγείας ΚΕΚΠΑ-ΔΙΕΚ, Ψυχολόγος, ΜSc Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, Συντονίστρια του προγράμματος
  • Ραφτοπούλου Ελένη -Κοινωνική Λειτουργός
  • Ρηγώνη Μαρία –Νοσηλεύτρια

με τους παρακάτω στόχους:

  • την Ενημέρωση/Εκπαίδευση των δασκάλων πάνω στις αρχές και τη φιλοσοφία εφαρμογής των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας στο σχολείο.

Τα θέματα του προγράμματος (διατροφή, άσκηση, διαχείριση ελεύθερου χρόνου, κάπνισμα) είναι εξίσου σημαντικά θέματα υγείας τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν το καθένα ξεχωριστά τη θεματική ενός προγράμματος και θα ήταν δύσκολο να υλοποιηθούν ταυτόχρονα με λεπτομερή και αναλυτικό τρόπο. Επιλέξαμε να συμπεριληφθούν όλα στο πλαίσιο του προγράμματος έτσι ώστε ο δάσκαλος από τη μία πλευρά να προσεγγίσει με ολιστικό τρόπο την προαγωγή της υγείας και από την άλλη να έχει την ευκαιρία να ασχοληθεί περισσότερο με το θέμα που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες της τάξης του.

  • την ενημέρωση των συλλόγων γονέων για το εν λόγω πρόγραμμα (στόχοι, φάσεις υλοποίησης του προγράμματος κ.λ.π.) καθώς και γενικότερα για τα προγράμματα Αγωγής Υγείας και τα οφέλη τους ώστε να μεγιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητα του προγράμματος
  • την καταγραφή συνηθειών διατροφής, άσκησης και διαχείρισης του ελεύθερου χρόνου και διεξαγωγή βιωματικού τύπου παρέμβασης μέσα στην τάξη με θέμα τη διατροφή και τα οφέλη της άσκησης. (Α΄ και Δ’ τάξη)
  • τον οδοντιατρικό προληπτικό έλεγχο, την καταγραφή υγείας της στοματικής κοιλότητας και των συνηθειών της στοματικής υγιεινής. (Α΄ και Δ’ τάξη) με βάση τις διαπιστωμένες ανάγκες
  • τη Φθορίωση (Α΄ τάξη)
  • Καταγραφή της εμβολιαστικής κάλυψης (Α΄ και Δ’ τάξη)
  • Μετά από αίτημα Δ/ντών σχολείων, την ενημέρωση των μαθητών για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος
  • την παροχή υπηρεσιών υγείας σε μαθητές και τις οικογένειές τους που αδυνατούν να προσεγγίσουν υπηρεσίες υγείας.
Άρθρα Κ.Ε.Α.
Άρθρα Επιδοματος Στεγασης

ΚΑΠΗ Δημου Βολου

Ξενώνας Αστεγων Νεάπολης